loading...
وبلاگ فرهنگی اجتماعی مذهبــی
hossein.tazeh بازدید : 185 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

 
نویسنده: سجاد پرخیده



نگاهی به طرح امنیتی که خود را پشت شبکه های مجازی پنهان کرده است

حرف هایی که درباره شبکه های اجتماعی زده می شود، بسیار متنوع و بعضاً متناقض است. بعضی ها این رسانه ها را ابزار جاسوسی کشورهای سلطه طلب می دانند و بعضی معتقدند که این رسانه ها فقط سایت هایی معمولی هستند که قابلیت های بی نظیری در برقراری ارتباط با سایرین ایجاد می کنند. مقاله پیش رو با نگاهی به گزارش پارلمان اروپا و همچنین مقاله ای از سایت بی بی سی درباره شبکه اِشِلون نوشته شده است.
سازمان های امنیتی متعددی در آمریکا و اروپا وجود دارد که در طول شبانه روز به شنود، رصد و رهگیری اطلاعات و دسته بندی آنها مشغولند. از جمله مهم ترین این سازمان های امنیتی، NSA یا اداره امنیت ملی آمریکاست که با وجود اشتهار کم، قدرت و تأثیر فراوانی دارد. این سازمان برای پردازش انبوه اطلاعات خود، قوی ترین ابررایانه جهان را دارد و دارای یک کارخانه مختص به خود است تا قطعات الکترونیکی مورد نیاز خود را با اطمینان از امنیت بالا، تولید و استفاده کند.
یکی از طرح های این سازمان، تهیه یک فایل چهار صفحه ای برای تک تک چند میلیارد انسان زنده بر کره خاکی است! این چهار صفحه باید شامل یک سری مشخصات فردی اساسی، عقاید و موضع گیری های فکری و دینی و سیاسی، شبکه ارتباطات و اطرافیان وی و نهایتا ارزیابی از پتانسیل خطرناک بودن وی برای دنیای غرب – خصوصاً ایالات متحده – باشد. با این اطلاعات می توان با یک جست و جوی ساده، دایره تحقیق روی مظنونان احتمالی را از میلیون ها مورد به چند صد مورد تقلیل داد.
در نگاه اولیه، این طرح بسیار جاه طلبانه به نظر می رسد. حتی سازمان های ثبت سجلی ملی نیز نمی توانند با قاطعیت ادعا کنند که توانسته اند اطلاعات تک تک شهروندان خود را کسب کنند. از بیابان های چین تا اعماق جنگل های آمازون، گروهای انسانی با پراکندگی های بسیار می زیند و سرشماری و کسب اطلاعات از تک تک آنها ناممکن می نماید.
hossein.tazeh بازدید : 206 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)
حمله احتمالی به سوریه، سناریویی سه مرحله ای
چند روزی است رسانه های غربی احتمال حمله قریب الوقوع آمریکا به سوریه را مطرح می نمایند. آمریکا در این چند روزه سنارویوی سه مرحله ای را به دنبال می کند که هر کدام هدفی را دنبال می کند، متن زیر به بررسی سناریوی آمریکا در این ماجرای می پردازد.

دیدبان: چند روزی است به دنبال جنگ رسانه ای غرب بر سر استفاده از سلاح های شیمیای در حومه دمشق؛ غرب زمزمه حمله به دمشق را مطرح کرده است و این زمزمه ها از دیروز قوت جدی گرفته است. آمریکا در یک سنارویویی که به نظر می رسد مرحله دارد به دنبال تحقق اهداف شوم خود در منطقه است. در این مطلب به تحلیل سناریوی غرب در خصوص حمله به سوریه و بررسی اهداف آمریکا می پردازیم:

 

سنارویوی سه مرحله ای غرب

این سناریو را می توان دارای سه مرحله دانست : مرحله اول: مرحله بیان تهدید به شروع جنگ  مرحله دوم: مرحله تشدید تهدید جنگ و ایجاد هراس عمومی   مرحله سوم: شروع جنگ

این مراحل به گونه ای از یکدیگر جدا شده و طراحی شده اند که با عدم وقوع مرحله بعدی مرحله قبل همچنان موفق بوده و می تواند به اهداف تعیین شده خاص خود برسد.

مرحله اول

بار گران این مرحله بر دوش رسانه های غربی است. این رسانه ها که وظیفه خود را از آغاز نشر خبر استفاده از سلاح های شیمیایی آغاز نمودند، در این مرحله وظیفه انتشاز گسترده خبر احتمال حمله را بر عهده داشتند به گونه ا ی که یکی از مهم ترین اخبار اصلی رسانه های جهان خبر احتمال آغاز جنگی جدید در منطقه باشد. در این مرحله ضمن آماده سازی فضای بین الملل برای حمله به سوریه و آغاز جنگ جدید هدف دیگری نیز دنبال می شود و آن این است که اگر آمریکا بتواند با پشتوانه این فضا سازی زمینه را برای حمله مساعد ببیند با در نظر گرفتن عواقب دیگر جنگ به این کشور حمله خواهد کرد اما اگر به دلایل متعددی از جمله عکس العمل های منفی بین المللی و داخلی آمریکا عملا امکان وقوع جنگ سلب شد آمریکا توانسته است با منحرف کردن کانون توجهات از پیشروی های ارتش سوریه عملا فضای تنفسی برای مخالفین بشار باز می نماید. توضیخ آنکه هنگامی که کانون توجهات رسانه ها از درگیری های داخلی به خارجی توجه یابد توجهات مسئولین سیاسی، دغدغه ها و مواضع آن ها نیز معطوف به تهدید خارجی می شود از همین رو نیمی از توان دولت سوریه در مقابل معارضین کم شده و به جای توجه به قلع و قمع کردن معارضین داخلی به دفع خطر بزرگ تر که حمله خارجی است معطوف می شوند.

با این وصف جبهه غرب چه از این مرحله به مرحله دیگر می رفت چه خیر به هدف خود رسیده بود. اما آنچه شرینی را از غرب در این مرحله کم نمود آن بود که عملا تحولات میدانی سوریه تحت تاثیر قرار نگرفت و بر خلاف آنچه دشمن در این مرحله دنبال می کرد فرصت تنفسی برای معارضین فراهم نشد شاید علت اصلی این اتفاق را بتوان وجود جیش الشعبیه دانست که این نیروهای مردمی می تواند خلا توجه ارتش را کم نماید.

مرحله دوم

در این گام، سیاست مداران غربی به صورت علنی تهدید خود را برای آغاز جنگ اعلام نمودند. این مرحله زمان مناسبی است تا نوع واکنش جبهه مخالف غرب برای آمریکا مشخص شود. آنچه که مسلم است آن است که همگان جهت گیری موضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص حمله به سوریه می دانستند اما دو امر برای آمریکا و متحدانش باید روشن تر می شد که نیاز به زمان بیشتری برای آن داشتند. نخست آنکه روسیه چه واکنشی را نشان خواهد داد و با افزایش فشار غرب آیا موضعش معتدل تر می شود یا خیر؟ و دوم آنکه واکنش عملی ایران چگونه خواهد بود؟ آیا ایران حاضر به حضور فیزیکی در خاک سوریه برای تقابل مستقیم با آمریکا هست؟ یا آنکه ترجیح می دهد به حمایت های تسلیحاتی و لژستیکی بپردازد؟ همچنین آیا ایران مواضع دیگر آمریکا در منطقه را تهدید خواهد نمود یا خیر؟

برای درک آنچه در فوق آمد آمریکا نیاز به آن دارد تا ضمن تشدید تهدید به حمله این را القا نماید که حمله قطعی و قریب الوقوع است تا طرف مقابل نیز مجبور به واکنش دهی و بروز ابزارهای پیشگیری خود برای نشان دادن بالابودن هزینه حمله شود. اما رفتار معقول و با حوصله جمهوری اسلامی تاکنون مانع از تحقق این هدف  آمریکا شده است.مقامات دیپلماتیک کشورمان تنها به بیان اینکه این حمله منطقه را دچار مشکل می کند و یا مواضعی از قبیل اینکه راه حل مشکل سوریه باید دموکراتیک باشد و نه نظامی، نگذاشتند آمریکا بتواند نوع واکنش ایران را در صورت حمله آمریکا به سوریه متوجه شود. بزرگ ترین ترس آمریکا آن است که جمهوری اسلامی پایگاه های آمریکا در منطقه را برای نظامیان آمریکایی ناامن کند و یا با اعلام توان خود بر تنگه هرمز غرب را برای تامین سوخت دچار مشکل نماید.

مرحله سوم

این مرحله که خود آغاز سلسله تحولات جدید است.  می تواند تمامی منطقه را دچار مشکل و ناآرامی نماید. آمریکا البته تصور می نماید در صورت حمله به سوریه می تواند این کشور را اشغال نموده و بعد از آن هر گروهی بر سر کار بیاید برای ایالات متحده تفاوتی نمی کند تنها نکته مورد توجه آمریکا آن است که حکومت بعد از بشار ببا رژیم صهیونیستی مشکلی نداشته باشد. ایالات متحده قطعا از حمله به سوریه به دنبال تضعیف مقاومت در منطقه است از همین رو در صورت موفقیت نظامی در سوریه نیز کار خود را متوقف ننموده و به دنبال اجرای سناریوی مشابه علیه حزب الله لبنان و دولت نوری مالکی در عراق خواهند بود. البته نمی توان نادیده گرفت که ایالات متحده در نهایت جمهوری اسلامی را هدف خود قرار داده است.

در صورت حلمه جبهه غربی- عربی به سوریه اگر این جبهه بتواند این کشور را اشغال نماید نمی تواند در سوریه یک دولت مورد رضایت خود را حاکم نماید چرا که حدود 100 هزار نفر از مردم در سوریه (با عنوان جیش الشعبیه) به حمایت از بشار سلاح دست گرفته اند و قطعا این افراد نخواهد گذاشت دولت آمریکایی بعد از بشار رنگ آرامش را به خود ببیند. از همین رو نظامیان خارجی مجبور به ترک سریع این کشور خواهند شد تا دولت جدید غربگرا را با ناآرامی ها تنها بگذارد. به این شکل ممکن است شکستی که غرب در عراق داشت را دوباره در سوریه تجربه نماید. در این صورت دولت بعد از بشار زودتر از آنچه تصور می شود از بین رفته و یک دولتی مشابه دولت مالکی عراق بر سر کار خواهد آمد.

اما اگر جبهه مخالفان بشار اسد با مقاومت شدید بشار و حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی و پشتوانه سوریه مواجه شوند که در این صورت هزینه جنگ برای مخافلان بشار بالا خواهده رفت احتمال آن می رود که جبهه خارجی کار را رها کرده و تکفیری ها به ادامه مبارزات خود بپردازند که در این صورت نیز شکست سختی برای مخالفان بشار خواهد بود.

 

نتیجه گیری

اکنون که معارضین بشار با شکست های متعدد مواجه شده اند و ارتش سوریه توانسته است بسیاری از مناطق تحت پوشش تروریست ها را آزاد کرده است، حامیان خارجی این تروریست ها چاره ای جز حمله به این کشور ندیدند. با این حال حمله به این کشور که در سه مرحله به دنبال اهداف متعددی است نمی تواند التیامی برای جبهه مخالفان بشار باشد و تنها کار را در منطقه برای غربیان سخت تر می گرداند. در این یک روز باقی مانده باید منتظر بود و دید آیا غربیان بر سر عقل می آیند و متوجه تبعات جنگ برای خود و دیگران می شوند یا نه؟

 


hossein.tazeh بازدید : 210 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

حمله موشکی- هوایی غرب به سوریه چقدر نزدیک است؟
«اوباما» و «نتانیاهو» مدام می گویند:"همه گزینه ها روی میز است" امّا باید بدانند که برای «حیفا» و «تل آویو» نیز "همه گزینه ها روی میز است". اگر به اشتباه بازی شروع شد، سناریویی هست که نقطه به نقطه جواب خواهد داد، «تل آویو» در برابر «بوشهر»، «فُردو» در برابر «دیمونا».

گروه بین الملل مشرق- تبلیغات رسانه ای که بسرعت علیه «سوریه» به راه افتاده، بوضوح ثابت کرد، تغییرات در پهنه سیاسی «جمهوری اسلامی ایران» تا چه حدّ می تواند بر سیاست های راهبُردی و امنیتی «ایالات متّحده» اثرگذار باشد. 31 مردادماه، بنگاه های خبرساز عربی، ادّعای معارضین مسلّح مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در منطقه «غوطه شرقی دمشق» را مخابره کردند. بلافاصله حجم انبوهی از تهدیدهای رسانه ای و اظهارات سیاسیون و مقامات ارشد نظامی غرب، علیه نظام سوریه به اجراء در آمدند تا جایی که شبکه خبری «C.N.N» طیّ گزارشی نوشت: نهایتاً تا پایان روز پنج شنبه سوریه مورد حمله قرار خواهد گرفت.

 

 

 
عکسی در گزارش «روزنامه یو اس ای تودی»

عکس از «روزنامه ایندپندنت» چاپ انگلیس

امّا همه به یاد دارند که وقتی حملات شیمیایی مشابهی از سوی معارضین در «خان العسل» مورّخ 29/12/1391 رُخ داد، همزمان همین بحث ها در رابطه با جنگ قریب الوقوع؛ شروع شد. این جنگ روانی نهایتاً به آنجا انجامید که رهبر معظّم انقلاب اسلامی در «حرم مطهّر رضوی» اعلام نمودند: «گاهی سردمداران رژيم صهيونيستی، ما را تهديد هم مي كنند، تهديد به حمله نظامی مي كنند. امّا به نظرم خودشان هم مي دانند، و اگر نمي دانند، بدانند كه اگر غلطی از آنها سر بزند؛ جمهوری اسلامی «تل‌آويو» و «حيفا» را با خاك يكسان خواهد كرد.» (1/1/1392).

 

«شبستان امام خمینی ره» در حرم مطهّر رضوی- 1/1/1392

نتیجه اینکه چندی بعد، «ارتش سوریه» توانست با پیشروی در «القُصیر» و پاکسازی این منطقه از تروریست ها؛ بزرگترین و راهبُردی ترین پیروزی نظامی خویش بعد از شروع جنگ داخلی را کسب کند. البتّه همان زمان نیز «نیروی هوایی اسرائیل» برای کمک به اهداف میدانی گروه تروریستی «جبهه النُّصره»، حمله علیه سه نقطه نظامی در حومه «دمشق» را ترتیب داده بود؛ ولی هیچگاه مسئله به اندازه امروز جدّی نشد.

چرا که حجم تهدیدات جدید گویا به حدّی قوی شده که «ولادیمیر پوتین» (رئیس جمهوری فدرال روسیه) مجبور شود، واکنش تُندی به مذاکرات پشت پرده اش با «بندر بن سلطان» (رئیس شورای امنیت ملّی عربستان سعودی) نشان دهد. در این راستا «پوتین» فرامینی فوری خطاب به نیروهای نظامی اش صادر کرده که به موجب آن، دستور می دهد در صورت حمله غرب به سوریه؛ در سطحی گسترده «پادشاهی سعودی» مورد هجوم نظامی روسیه قرار گیرد («روزنامه یوروپن یونیون تایمز»- 5/6/1392).

پیش از این گفته شده بود، طیّ مذاکرات «بندر بن سلطان» با «پوتین»، عربستان تهدید کرده؛ در صورت حمایت روسیه از سوریه حین جنگ احتمالی، این کشور ظرفیت های تروریستی خویش در خاک «چچن» را آزاد خواهد نمود. بنابر این می توان فرض کرد که تغییر گفتمان سیاسی در ایران و انتقال نقطه ثقل سیاست خارجی از "گفتمان مقاومت" به "گفتمان تنش زدایی"، جبهه مخاصمه علیه محور مقاومت را جری تر ساخته و این پیامد تنها یکی از پیامدهای عقب نشینی و ایفای نقش "برّه مظلوم" در عرصه بین الملل است.
 

 


فارغ از این نکته باید بطور دقیق به رصد، تحلیل و ارزیابی از شرایط امنیتی- راهبُردی منطقه دست یافت، چرا که مردم و مسئولین نظام «جمهوری اسلامی»؛ مجبورند خیلی زود نسبت به مختصّات جدید راهبُردی منطقه واکنش نشان دهند و تصمیمات خود را با آن منطبق سازند.

هنوز هم بسیاری از کارشناسان هستند که پروسه معتبر جلوه دادن گزینه نظامی اخیر علیه سوریه را در حدّ یک عملیات روانی- سیاسی تنزّل می دهند و معتقدند این تنها یک شوی رسانه ای برای افزایش قدرت چانه زنی مخالفین «بشّار اسد» در مذاکرات آتی «ژنو 2» است. هر چند این احتمال قابل کتمان نیست ولی باید معترف بود که اغلب گزارش های امنیتی از نقشه تحرّکات دشمنان مقاومت در منطقه و حتّی پیام های سیاسی محور عربی- غربی به هیچ وجه با مورد قبلی در اسفندماه 1391 ه.ش – که بدان اشاره شد- قابل قیاس نیست.

در حال حاضر رصد اقدامات نظامی دشمن حاکی از این است که این تغییر چیدمان و آماده سازی سخت افزارهای جنگی، نمی تواند فقط برای یک جنگ روانی صورت گرفته باشد. چرا که طبق برخی اخبار غیرآشکار، پاره ای تحرّکات به خودی خود چنان هزینه ساز هستند که فرماندهان جنگی نخواهند از آنها فقط برای ترساندن بهره ببرند. ما اینجا و امروز با یک صحنه کاملاً امنیتی- نظامی روبرو هستیم و این واقعاً مهم است.

 
مهمترین دلیل کسانیکه معتقدند، تبلیغات تنها یک شوی رسانه ای است، به این مربوط می شود که اگر دشمن اساساً اراده یک اقدام نظامی داشته باشد، باید از "اصل غافلگیری" استفاده کند و مقاصد خویش و نحوه عملیات را رسانه ای نکند. هر چند گزاره فوق قابل تأمّل است امّا هیاهو درباره یک اقدام نظامی می تواند محصولات جانبی دیگری داشته باشد که توجیه پذیر هستند. مهمترین این محصولات آگاهی از واکنش و سطح سناریوی پدافندی محور مقاومت و روسیه است که برای تصمیم گیران نهایی بخصوص در آمریکا و اسرائیل اهمّیت فوق العاده دارد؛ این در حالیست که از نظر آنها یک سناریوی نظامیِ محدود، حتمی و غیرقابل اجتناب باشد.

عملیات روانی- سیاسی مذکور در حالی به اجراء درآمده که از چند هفته پیش، تعدادی از مُعتبرترین اندیشکده های آمریکایی، تنها راه برون رفت از بحران جاری سوریه را به دخالت مستقیم آمریکا پیوند زده بودند. بنابر این آمریکا می خواهد بداند، رهبری نظام سیاسی در ایران و مقامات «کاخ کرملین» چه سناریوی تدافعی تدارک دیده اند؛ لذا حضور سرزده و شتابزده «جفری فیلتمن» دقیقاً به این منظور صورت گرفته است.

فرض این است که شدّت و حدّت واکنش ایران و روسیه، می تواند تأثیری مستقیم بر تصمیم نهایی برای فشردن یا نفشردن ماشه جنگ داشته باشد. به همین دلیل باید مطمئن باشیم که دیالوگ های رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با «هیئت دولت یازدهم» طیّ همان ساعات اوّلیه به اتاق فکرهای ارشد آمریکا و اسرائیل رفته تا مورد تحلیل "روانشناسی سیاسی" قرار بگیرد.
این کارشناسان بی تردید، کوچکترین کلمات رهبری و حتّی حالت ادای جملات و حرکات فیزیولوژیک ایشان هنگام صحبت درباره موضوع سوریه در این جلسه را بارها و بارها بازبینی و آنالیز خواهند نمود. احیاناً این جمله ایشان که: «این آتش افروزی همچون "جرقّه ای در انبار باروت" است که ابعاد و پیامدهای آن نامشخّص خواهد بود»، مرکز این ارزیابی ها است. ضمن اینکه آنها این گمانه را مورد غفلت قرار نخواهند داد که «فرمانده کلّ قوای جمهوری اسلامی» سعی داشته، دست خود را پیش از بازی بزرگ رو نکند.

«ری تکیه»، عضو ارشد ایرانی- آمریکایی تبار «شورای روابط خارجی» در آمریکا و دستیار ارشد «دنیس راس» (عضو شورای عالی امنیت ملّی آمریکا) است. وی اخیراً پست جدید پیشنهادی برای عضویت در «شورای امنیت ملّی ایالات متّحده» که از مهمترین تصمیم گیران در عرصه امنیتی و سیاست خارجی آمریکاست؛ را نپذیرفت. او چندیست که بطور مداوم درباره راه های تغییر رفتار ایران بخصوص درباره پرونده هسته ای، گزارش های راهبُردی منتشر می کند؛ گزارش هایی که اغلب، اثری از اصلی ترین گزاره هایش در اقدامات آتی «کاخ سفید» دیده می شود.

 

 

 
«تکیه» بعد از اتمام مذاکرات «آلماتی 1» طیّ تحلیلی برای «اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا»، به مقامات آمریکا پیشنهاد داد که دیپلماسی با ایران را اصلاح کنند. این پیشنهاد بر دخیل کردن مفاهمه امنیتی در دیالوگ با طرف ایرانی استوار بود: «طیّ ده سال، موفّق ترین مذاکرات توسّط «وزرای امور خارجه تروئیکای اروپا» (E3: انگلیس، فرانسه و آلمان) از 2003 تا 2005 م. [دوره روحانی] صورت گرفت. یکی از ابتکارات «E3» این بود که تشخیص داد، موضوع هسته ای نمی‌تواند از مفهوم امنیت جدا باشد. برای پیشبرد دیپلماسی، آنها نه تنها درباره تحریم های اقتصادی و تخلّف های هسته ای ایران؛ بلکه درباره کلّ موضوعات امنیتی، گفتگوها را انجام دادند ... با فرض اینکه راهکار «E3» موفّق ترین راهکار بود، مذاکره کنندگان (امروز) باید راهبُرد آن زمان را در نظر بگیرند. برای هر ملّتی سخت است که برنامه هسته ای خود را وقتی که وضعیت امنیتی اش شدیداً بدتر می شود، کنار بگذارد.» (9/12/1391).

او همچنین در گزارش دیگری برای همان اندیشکده تحت عنوان: "رئیس جمهور جدید ایران چه کار خواهد کرد؟"، می نویسد: ««روحانی» بیشتر دوران خود را صرف مذاکره با سه کشور اروپایی بر سر چگونگی برنامه اتمی ایران کرد. اتّفاق مهمّی که در دوران او افتاد، در واقع تعلیق داوطلبانه غنی سازی در 2004 م. بود. آن روزها، روزهای پر هیاهویی در خاورمیانه بود و جنگ مهیب آمریکا در «عراق» دیگر کشورها مانند ایران را به سازش وادار کرده بود. «روحانی» می گوید: "هیچ کس گمان نمی کرد «صدّام» در عرض سه هفته سقوط کند" ... بنابر این، نزدیکی خطر سلاح های آمریکایی؛ حکومت دینی ایران را وادار به احتیاط و متوقّف کردن برنامه اتمی کرد.» (19/4/1392).

 

 
«دبیر وقت شورای عالی امنیت ملّی ایران» خود در این رابطه می گوید: «عدّه ای مسحور قدرت نظامی بویژه قدرت هوایی آمریکا شدند و تصوّر می کردند، آمریکا به هر کشوری حمله کند؛ ظرف چند هفته می تواند، آنجا را به سقوط بکشاند. وقتی آمریکا در «عراق» پیروز شد، فشارهای خود را نسبت به مسئله هسته ای ایران تشدید کرد ... نگرانی هایی در کشور شروع شد.» (کتاب «امنیت ملّی و دیپلماسی هسته ای»- «حسن روحانی»- «مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص»-ص 58).

اکنون مبرهن است که مفاهمه امنیتیِ مورد نظر استراتژیست های آمریکایی نه علیه «اسد» و «پوتین» که علیه ایران شروع شده است. بنابر این آقایان، الآن ما درست وسط یک "تنبیه کوچک نظامی"  - لفظی که «انستیتو واشنگتن در سیاست خاور نزدیک» به کار بُرد- هستیم و اگر قرار است، جوابی برای یک تنبیه بی مورد داشته باشیم؛ باید کاملاً پُرصلابت، قاطعانه و مقتدر باشد.

«اوباما»، «نتانیاهو» و مشاورین شان چند ماهی می شود که مدام تکرار می کنند: "همه گزینه ها روی میز است"، این مسئله مهم نیست زیرا آنها هم باید بدانند که برای «حیفا»، «تل آویو»، «عَمّان» و همه هدف های ثابت و متحرّک آمریکایی- عربی در «آسیای غربی» (خاورمیانه) و «خلیج فارس» نیز؛ "همه گزینه ها روی میز است".
 

 
تشخیص اینکه واکنش «جمهوری اسلامی» و اهرم های نیابتی اش، رسمی باشد یا نباشد بر عُهده مسئولین امنیت ملّی کشور است، ولی یک چیز عین روز روشن است؛ اینکه "سناریوی پدافندی محور مقاومت" در مقابل "سناریوی آفندی محور غربی- عربی" باید متوازن، بازدارنده و یک به یک باشد. شاید تا روزی که «اوباما» ماشه حمله هوایی را بچکاند وقت باشد، شاید هم اصلاً الآن این کار را نکند ولی استراتژیست های نظامی او باید بدانند؛ اگر به اشتباه این بازی شروع شد، سناریویی هست که نقطه به نقطه جواب خواهد داد، «تل آویو» در برابر «بوشهر»، «فُردو» در برابر «دیمونا» و قص علی هذا.

«وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ؛ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ، حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ، حَتَّى نُمْطِرَ؛ چون رعد ترسانیدند و چون برق درخشیده، از جا پریدند؛ با این همه واپس خزیدند! و لیکن ما چون رعد نمی ترسانیم، مگر اینکه عمل کنیم و هرگز نمی باریم، مگر اینکه سیل سازیم» (امام علي(ع))
مطالب مرتبط

hossein.tazeh بازدید : 197 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

فاش شدن هویت ربایندگان اصلی امام موسی صدر در این افشاگری آمده است گروه وابسته به "عبدالحلیم خدام" معاون فراری رییس جمهور سوریه با همکاری عده ای دیگر در لبنان آن سال ها، مسئول مستقیم ربودن امام موسی صدر،و دو همراهش شیخ یعقوب و روزنامه نگار بدر الدین بوده اند. SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز: به گزارش «شیعه نیوز»، یک سایت لبنانی در اطلاعاتی جدید هویت اصلی ربایندگان امام موسی صدر در لیبی حدود سی سال پیش را فاش نمود. در این افشاگری آمده است گروه وابسته به "عبدالحلیم خدام" معاون فراری رییس جمهور سوریه با همکاری عده ای دیگر در لبنان آن سال ها، مسئول مستقیم ربودن امام موسی صدر،و دو همراهش شیخ یعقوب و روزنامه نگار بدر الدین بوده اند. منابع خبری اذعان نمودند گروه هایی در لبنان هستند که نمی خواهند واقعیت مربوط به امام موسی فاش شود و بهانه تراشی ها در هر جلسه از دادگاه های مربوط به این پرونده با هدف تاخیر در آن،کمرنگ رنگ جلوه دادنش و در نهایت کنار کشیدن از آن است. شایان ذکر است که عبدالحلیم خدام پس از خیانت به سوریه و پیوستن به مخالفان این کشور، نشستهایی را با برخی مقامات سعودی و برخی سیاستمداران لبنانی تشکیل داد، و با دادن اطلاعات محرمانه کشورش،به همکاری با آنها پرداخت."در جریان یکی از این نشستها بندر بن سلطان خطاب به خدام می گوید: تو گفته بودی که رژیم سوریه در مدت دو هفته سقوط خواهد کرد و تو همه چیز را آماده کرده ای، تو ما را فریفتی ، ببین حالا چه اتفاقی افتاده است... ".

hossein.tazeh بازدید : 216 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)
نرم افزار سیمای همراه ویژه اندروید
نرم افزار سیمای همراه ویژه اندروید
نرم افزار سیمای همراه ویژه اندروید
حجم نرم افزار0.72 مگابایت
ابعاد مورد قبولهمه اندازها
دفعات دانلود980
دانلود فایلدانلود فایل
توضیحات :

نرم‌افزار سیمای همراه شامل 70 شبکه تلویزیونی (سراسری، دیجیتال، برون مرزی، استانی) و 54 شبکه رادیویی صدا و سیما با امکان پخش آنلاین می‌باشد.

لطفا توجه داشته باشید که برای پخش آنلاین باید به اینترنت با سرعت مناسب متصل باشید. در ضمن به علت مشکلات سرور یا عدم پخش شبکه‌ها در برخی ساعات، امکان مشاهده همه شبکه‌ها در همه ساعات روز ممکن نیست.
برطرف کردن مشکلات قطعی و کندی شبکه‌ها از عهده تولیدکنندگان این نرم‌افزار خارج است، ضمن اینکه ما تلاش می‌کنیم تا با به‌روزرسانی‌های بعدی، این مشکلات را به حداقل برسانیم.
امکانات نرم‌افزار:
- لیست کاملی از 114 شبکه تلویزیون و رادیو (صدا و سیما) و 10 کانال پخش زنده از اماکن مذهبی
- امکان پخش آنلاین با استفاده از نرم‌افزارهای معرفی شده در بالا
- اطلاعات مربوط به فرکانس دریافت و سایر توضیحات درباره شبکه‌ها
- امکان جستجوی سریع در لیست شبکه‌ها
- پشتیبانی کامل از فارسی بر روی همه دستگاه‌ها
- (به‌زودی: امکان به‌روزرسانی سرورهای پخش و زمان‌بندی برنامه‌ها بصورت آنلاین)
برای اندروید 2.1 و بالاتر
>> نکته: ترجیحا برای مشاهده شبکه های سراسری و برون مرزی از MX Player و برای پخش شبکه های استانی و رادیویی از Daroon Player استفاده نمایید.
از دست ندهید
hossein.tazeh بازدید : 174 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)
تولد حضرت آیت اللَّه "سید علی حسینی خامنه ‏ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس (1358 ق / 24 تیر 1318 ش)
تولد حضرت آیت اللَّه "سید علی حسینی خامنه ‏ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس (1358 ق / 24 تیر 1318 ش)

تولد حضرت آیت اللَّه "سید علی حسینی خامنه ‏ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس (1358 ق / 24 تیر 1318 ش)

زندگینامه رهبر عالیقدر حضرت آیت الله سید على خامنه اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینى خامنه‌اى، در 1318 شمسی برابر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. ایشان دومین پسر خانواده هستند. زندگى سید جواد خامنه اى مانند بیشتر روحانیون و مدرسّان علوم دینى، بسیار ساده بود. همسر و فرزندانش نیز معناى عمیق قناعت و ساده زیستى را از او یاد گرفته بودند و با آن خو داشتند.آیت الله خامنه اى که از هیجده سالگى در مشهد درس خارج فقه و اصول را نزد مرجع بزرگ مرحوم آیت الله العظمى میلانى شروع کرده بودند. در سال 1336 به قصد زیارت عتبات عالیات، عازم نجف اشرف شدند و با مشاهده و شرکت در درسهاى خارج مجتهدان بزرگ حوزه نجف از جمله مرحوم سید محسن حکیم، سید محمود شاهرودى، میرزا باقر زنجانى، سید یحیى یزدى، و میرزا حسن بجنوردى، اوضاع درس و تدریس و تحقیق آن حوزه علمیه را پسندیدند و ایشان را از قصد خود آگاه ساختند. ولى پدر موافقت نکرد. پس از مدّتى ایشان به مشهد باز گشتند.آیت الله خامنه اى از سال 1337 تا 1343 در حوزه علمیه قم به تحصیلات عالى در فقه و اصول و فلسفه، مشغول شدند و از محضر بزرگان چون مرحوم آیت الله العظمى بروجردى، امام خمینى، شیخ مرتضى حائرى یزدى وعلـّامه طباطبائى استفاده کردند. در سال 1343، از مکاتباتى که رهبر انقلاب با پدرشان داشتند، متوجّه شدند که یک چشم پدر به علت «آب مروارید» نابینا شده است، بسیار غمگین شدند و بین ماندن در قم و ادامه تحصیل در حوزه عظیم آن و رفتن به مشهد و مواظبت از پدر در تردید ماندند.آیت الله خامنه اى به گفته خویش «از شاگردان فقهى، اصولى، سیاسى و انقلابى امام خمینى (ره) هستند» امـّا نخستین جرقـّه هاى سیاسى و مبارزاتى و دشمنى با طاغوت را مجاهد بزرگ و شهید راه اسلام شهید «سید مجتبى نوّاب صفوى» در ذهن ایشان زده است، هنگامیکه نوّاب صفوى با عدّه اى از فدائیان اسلام در سال 31 به مشهد رفته در مدرسه سلیمان خان، سخنرانى پر هیجان و بیدار کننده اى در موضوع احیاى اسلام و حاکمیت احکام الهى، و فریب و نیرنگ شاه و انگلیسى و دروغگویى آنان به ملـّت ایران، ایراد کردند. آیت الله خامنه اى آن روز از طـّلاب جوان مدرسه سلیمان خان بودند، به شدّت تحت تأثیر سخنان آتشین نوّاب واقع شدند. ایشان مى گویند: «همان وقت جرقه هاى انگیزش انقلاب اسلامى به وسیله نوّاب صفوى در من به وجود آمده و هیچ شکى ندارم که اولین آتش را مرحوم نوّاب در دل ما روشن کرد».آیت الله خامنه اى پس از پیروزى انقلاب اسلامى نیز همچنان پرشور و پرتلاش به فعالیّت هاى ارزشمند اسلامى و در جهت نزدیکتر شدن به اهداف انقلاب اسلامى پرداختند که همه در نوع خود و در زمان خود بى نظیر و بسیار مهّم بودند

تعداد صفحات : 14

درباره ما
گرچه نیستم چون قطره ای در این اقیانوس بیکران اما چو امیدواران درانتظار رسیدن به اقیانوس برترم.. لبیک یا مهدی(عج)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مطالب سایت درچه حد است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 268
  • بازدید ماه : 413
  • بازدید سال : 2,014
  • بازدید کلی : 84,047